Help en info

Algemene informatie

Wil je meer weten over het aanmaken van producten, het toevoegen van favorieten of over het zoeken op Kapoet? Hieronder vind je algemene informatie.

Wat mag ik verkopen op Kapoet

Op Kapoet mag je alle artikelen zetten die beschadigd, defect of incompleet zijn. Voor meer informatie verwijzen we je naar de algemene gebruikersvoorwaarden.

Wat mag ik niet verkopen op Kapoet?

Uitzonderingen zijn advertenties:
  • Die betrekking hebben op verboden of gereguleerde producten of diensten, zoals wapens, drugs, medicijnen, dieren, erotische artikelen, gokken, leningen, piraterij, illegale downloads, of illegale arbeid.
  • Die in strijd zijn met de wet, de goede zeden, de openbare orde, de rechten van anderen, of de algemene gebruikersvoorwaarden van Kapoet. Dit betekent onder andere dat je geen advertenties mag plaatsen die discriminerend, beledigend, bedreigend, lasterlijk, misleidend, onjuist, onvolledig, ongepast of onrechtmatig zijn.
Voor meer informatie verwijzen we je naar de algemene gebruikersvoorwaarden.

Is Kapoet gratis?

Op Kapoet kun je kostenloos je producten aanbieden! Waar wacht je dus nog op ;).

Hoe kan ik afstanden tot advertenties zien op Kapoet?

In je account kun je bij "Info bewerken" (Menu) je postcode aanpassen. Op basis van deze postcode wordt je afstand tot advertenties berekend. Bij het aanmaken van advertenties kun je per advertentie een postcode opgeven, mocht je in je account al een postcode opgegeven hebben, dan vullen we deze alvast voor je in.

Hoe koop/ verkoop ik een artikel op Kapoet?

  • Voordat je iets kunt kopen of verkopen op Kapoet dien je een account aan te maken. Doorloop hiervoor de stappen hieronder "Registreer op Kapoet"
  • Om je artikel en advertentie zo aantrekkelijk mogelijk te maken, start je met het maken van tenminste 3 goede foto’s. Zorg ervoor dat het artikel voldoende belicht is en maak van verschillende hoeken foto’s. Probeer (mits mogelijk) ook het defect of de beschadiging duidelijk zichtbaar in beeld te brengen (close up).
  • Bedenk goed wat je met het product wilt bereiken, wil je dit verkopen, gratis af laten halen of ter reparatie aanbieden?
  • Denk goed na over de prijs die je zou willen ontvangen voor het product, je kunt ook overwegen het product gratis weg te geven.
  • Zorg ervoor dat de advertentie een duidelijke titel, categorie en beschrijving krijgt waarin minstens de volgende productkenmerken worden beschreven:
  • Merk, type, kleur en het aantal
  • Onder welke categorie valt het product?
  • Beschrijving van het defect of beschadiging (algemene staat).
  • Leeftijd van het product (wanneer heb je het gekocht)?

Waarom is mijn advertentie is verwijderd?

Kapoet behoudt zich het recht om advertenties te verwijderen die in strijd zijn met onze algemene gebruikersvoorwaarden.

Waarom is mijn account verwijderd?

Kapoet behoudt zich het recht om gebruikersaccounts te verwijderen wanneer deze in strijd zijn met de algemene gebruikersvoorwaarden.

Hoe kan ik een account aanmaken op Kapoet?

Voordat je iets kunt kopen of verkopen op Kapoet dien je je te registeren.Ben je onder de 18, vraag dan even aan je ouders/verzorgers of dit mag.

Een account maken doe je door rechtsboven op "Inloggen" te klikken, kies vervolgens voor "Nieuw account aanmaken". Typ je weergavenaam, emailadres en verzin een goed wachtwoord. Hierna ontvang je een bevestigingsmail met activatielink. Geen mail ontvangen? Check ook even je spam/junk folder.

Als er problemen zijn bij het aanmaken van het account, check eerst de volgende zaken:

  • Het email adres bestaat al, kies in dit geval voor "Wachtwoord vergeten"
  • Je hebt een typfout gemaakt in het e-mailadres
  • Het wachtwoord is niet "sterk" genoeg. Maak een goed wachtwoord
  • Voor alle overige problemen kun je via contact opnemen via het contactformulier

Waarom is mijn account verwijderd?

Kapoet behoudt zich het recht om gebruikersaccounts te verwijderen wanneer deze in strijd zijn met de algemene gebruikersvoorwaarden.